Monday, October 4, 2010

Jenis Janaan Wang Yang Boleh Didapati Sebagai Ahli Biasa

Apabila kita mendaftar sebagai ahli percuma (Standard Membership) , itu tidak bermakna kita tak boleh menikmati kadar janaan (earning rate) yang tinggi. Di Neobux, kita boleh menikmati earning rate melalui 2 cara iaitu :

1)Tugasan Rutin
Seperti biasa, pengguna perlu klik senarai iklan yang akan dipaparkan pada menu "view advertisement" setiap hari. Biasanya ada 4 jenis iklan (standard exposure) yang perlu diklik oleh ahli biasa. Kadangkala, ada bonus tambahan iklan (extended exposure) dan (mini exposure) yang agak jarang diperolehi oleh ahli biasa bagi mendapatkan lebih janaan wang. Berikut adalah nilai komisen yang diberikan ke atas jenis iklan yang disediakan oleh pengurusan Neobux kepada ahli biasa.

A)Iklan Standard Exposure = USD0.01 
B)Iklan Extented Exposure  = USD0.015
C)Iklan Mini Exposure        = USD0.005

Anggaran Jumlah Kutipan Normal 4 klik sehari = USD0.04 

2)Mendapatkan Referral 
Setelah kita mendaftar, boleh dikatakan semua laman PTC menyediakan satu link peribadi (affliate link) yang terdiri daripada single URL, Banner Iklan yang mengandungi code html untuk kita bagi tujuan promosi. Jika ada orang yang membuat pendaftaran melalui affliate link kita, orang itu dipanggil "referral". Kita akan menikmati ganjaran dari pihak Neobux jika berjaya membawa ahli baru berdaftar melalui affliate link kita. Semakin ramai orang yang mendaftar pada link kita bermakna semakin tinggi dan laju kadar janaan wang yang kita dapat. Neobux memberi kemudahan kepada kita mendapatkan referral melalui 2 cara iaitu:

1)Direct Referral
Pengguna yang mendaftar melalui affliate link kita atau meletakkan username kita sebagai referrer semasa mengisi borang pendaftaran keahlian. Untuk layak menikmati komisen dari direct referral ini anda sebagai ahli biasa perlu kekal bersama Neobux sekurang - kurangnya 30 hari dengan jumlah klik 100 kali. 

2)Rented Referral 
Menyewa ahli lain yang tidak mempunyai referer. Hantu PTC tidak menggalakkan anda untuk mendapatkan referal melalui cara ini kerana ia memerlukan pengeluaran modal melainkan anda sendiri sanggup mengatasi risikonya.

Nilai Komisen Dari Referral
Kita akan memperolehi komisen setiap kali referral kita membuat klik yang cukup syaratnya.

A)Iklan Standard Exposure = USD0.005 
B)Iklan Extented Exposure  = USD0.010
C)Iklan Mini Exposure        = Tidak Ada Komisen


Contoh Perbezaan Jumlah Janaan Wang Jika Anda Bekerja Seorang Diri Berbanding Dengan Bantuan Referral Dalam Sehari

Anda Sendiri
4 kali klik  x USD0.01
Jumlah = USD0.04

Anda + 10 Orang Referral
a) 4 kali klik  x USD0.01   = USD0.04
b) 10 x 4 kali klik x USD0.005 =  USD0.20
Jumlah = USD0.24

*P/S : Anda layak menerima komisen referral ini sekiranya anda selesai melakukan tugasan rutin untuk setiap hari. 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...