Monday, October 25, 2010

Jenis Janaan Wang LogiPTC

Get Paid for Browsing the Internet with LogiPTC

Apabila kita menjadi ahli LogiPTC, secara tak langsung kita boleh menaja seberapa banyak referral tanpa had tanpa syarat menaiktaraf tahap ahli, jumlah klik minima, jumlah minima hari kita aktif dan sebagainya. Sebagai ahli, kita boleh menjana pendapatan dari LogiPTC melalui 2 cara iaitu :

1)Tugasan Rutin
Sebenarnya tidak ada jumlah tetap paparan iklan yang perlu diklik oleh pengguna LogiPTC ini. Semakin kerap kita meluangkan masa untuk surf iklan pada menu Browse Sites maka semakin tinggilah peluang untuk kita memperolehi lebih janaan wang dari program ini. Terdapat 2 kategori iklan yang boleh diklik oleh kita di LogiPTC ini yang mempunyai nilai kredit yang berbeza. Iklan - iklan itu terdiri daripada :

1) Targeted Ad 
Untuk iklan jenis ini, biasanya kita perlu diberi tugasan untuk klik pada link iklan pada laman web Advertiser (Pengiklan). Selepas itu, barulah jumlah nilai wang akan dikreditkan dan terkumpul dalam akaun LogiPTC kita. Biasanya iklan jenis ini bernilai USD0.01 - USD0.02 perklik. 

2) Standard Ad
Anda hanya perlu melayari laman web pengiklan dan perlu menunggu sekurang - kurangnya 10 saat dalam proses full loading page dan setelah itu kita perlu layari isi kandungan web tersebut sebelum menyelesaikan tugasan. Biasanya iklan ini bernilai USD0.005 perklik.

2)Janaan Wang dari Referral
LogiPTC membenarkan penggunanya memiliki referral seberapa banyak yang mungkin tiada had. Sistem referral yang dipraktikkan oleh LogiPTC ini adalah 1 peringkat sahaja. Pengguna akan memperolehi komisen 10% dari pendapatan yang diperolehi janaan wang referral (orang yang ditaja). Ini bermakna kita boleh mendapat USD0.001 hingga USD0.002 dari Targeted Ad  dan USD0.0005 dari Standard Ad yang diklik oleh referral kita.


P/S : Untuk memaksimakan pendapatan dari LogiPTC ini, kita diberi pilihan untuk memasukkan Toolbar browser (pelayar internet) yang berfungsi sebagai Alert Alarm bahawa ada iklan berbayar sedia untuk diklik oleh anda tanpa perlu refresh laman web LogiPTC berulang - ulang kali. Lihat Rajah dibawah :


Kedudukan LogiPTC Toolbar Pada Browser Mozilla Firefox Ver 3.6.11

Get Paid for Browsing the Internet with LogiPTC

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...