Sunday, September 19, 2010

BAGAIMANA ANDA BOLEH MENJANA WANG DARI PTC ?

Sebagai pengunjung atau pelawat, kita sebenarnya boleh menjana wang dari program ini. Untuk mendapat kelebihan itu, anda perlu menjadi ahli yang berdaftar terlebih dahulu.Biasanya laman web PTC ini membuka keahlian kepada pelawat dengan menyediakan borang dalam talian untuk diisi oleh pelawat yang ingin mendapatkan insentif dari PTC ini. Setelah maklumat - maklumat peribadi diisi, pelawat atau kita perlu mengesahkan kebenaran maklumat - maklumat yang diberikan. Proses pengesahan tersebut amat mudah dan selesai dalam masa beberapa minit lagi. Setelah disahkan, pihak PTC akan menghantar satu email yang mengandungi link pengaktifan akaun. Kita hanya perlu klik link tersebut menandakan keahlian anda sudahpun diterima. Selepas itu, anda boleh log in akaun tersebut untuk mendapat wang hasil daripada klik ke atas iklan yang ditetapkan oleh pihak pemilik PTC tersebut. 


LANGKAH - LANGKAH UMUM UNTUK MENJANA WANG DARI PTC



 RAJAH 2.0
1) Anda perlu menjadi ahli berdaftar terlebih dahulu. Biasanya pada halaman utama website PTC itu tertera butang join, register or signup seperti dalam rajah 2.0.

RAJAH 2.1 


 RAJAH 2.2


2) Selepas itu, anda dibawa ke paparan borang pendaftaran keahlian. Isi maklumat -maklumat yang diperlukan dan setelah siap klik butang complete registeration seperti dalam rajah 2.1. Selepas siap. Paparan seperti rajah 2.2 akan kelihatan.

3) Sesetengah web PTC akan menghantar satu email pada anda untuk langkah tambahan pengesahan akaun PTC. Di dalam email tersebut disertakan link dan kod pengaktifan akaun seperti dalam rajah 2.3. Anda perlu memeriksa inbox email anda dengan berhati - hati sebab kadang -kadang email yang dihantar itu termasuk dalam ruang spam mailbox. Seperti dalam contoh web PTC di atas, anda tidak perlu memeriksa email dan anda boleh terus masukkan username dan password anda dengan mengisi ruang kosong pada section account login halaman utama web PTC tersebut.


   RAJAH 2.3

4) Setelah anda berjaya login ke akaun anda, paparan seperti rajah 2.4 akan terhasil pada skrin komputer. Huruf A dan B menunjukkan persamaan isi kandungan link dan butang tersebut. Manakala ruang Earning Balance Stats menunjukkan jumlah wang terkumpul hasil dari klik ke atas senarai iklan yang disediakan. Perlu diingatkan bahawa kebanyakan pemilik PTC menggunakan cara pemindahan wang kepada anda melalui Paypal, Liberty Reserve dan Alert Pay. Amat jarang sekali PTC yang memindahkan wang terus kepada anda melalui akaun bank. Hal ini akan diceritakan lebih lanjut pada artikel yang akan datang.

 RAJAH 2.4

5) Selepas itu, anda bolehlah menjelajah ruang A dan B untuk mengumpul wang dari klik ke atas senarai iklan yang disediakan. Apabila anda klik atas satu iklan tersebut, anda perlu menunggu beberapa saat untuk pengesahan sebelum wang tersebut direkodkan pada akaun PTC anda. Sekian untuk kali ini. 


P/S : Langkah - langkah ini hanya berdasarkan pada kelaziman format web PTC. Itu tidak bermakna keseluruhannya sama dari segi kedudukan menu, cara persembahan, cara perlaksanaan dan promosi satu - satu PTC. Setiap perniagaan PTC ada keistimewaan dan kelemahan tersendiri.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...